Kaip gauti vitamino D?

Vitamino D galime gauti:

 

  • su saule

 

Organizmas natūraliai vitaminą D pasigamina saulės spinduliams veikiant odą, todėl ne veltui šis svarbus vitaminas dar yra vadinamas „Saulės vitaminu“. Deja, bet Lietuva yra vitamino D deficito šalis, nes mes gyvename tokioje geografinėje zonoje, kurioje saulę matome retai. Didelės įtakos turi ir besikeičiantis gyvenimo būdas – vis mažiau laiko praleidžiame gryname ore, vasrą tepamės apsauginiais nuo saulės kremais dar namuose, ir tie menki saulės spinduliai nepasiekia mūsų odos.

 

  • su maistu

 

Pagrindiniai vitmaino D šaltiniai – riebi žuvis, kiaušinio trynys ir galvijų kepenys. Tačiau šie produktai paprastai nėra vartojami kasdien – tai nėra įprasta mūsų krašto gyventojų mitybos raciono dalis, todėl realybėje su maistu gaunamas vitamino D kiekis yra gerokai mažesnis nei reikia organizmui.

 

Vitaminu D yra praturtinti „Valio Gefilus“ jogurtai su įvairiomis uogomis ir vaisiais. Vitamino D yra 1 µg/100 g produkto, o tai  yra 20% rekomenduojamos paros normos.

 

Patobulintos sudėties „Valio Gefilus“ jogurtai nuo šiol taip pat gaminami ir be laktozės, t.y. pieno cukraus, kurio Lietuvoje netoleruoja apie 30% gyventojų. Pasak gydytojos, pieno produktus, iš kurių gamybos procesuose pašalinama laktozė, gali be baimės ir nemalonių pasekmių valgyti net ir laktozės netoleruojantys žmonės ir taip gauti ne tik reikalingą vitamino D, bet ir kalcio bei baltymų kiekį.